Vijf voordelen van ITIL®

Klopt! ITIL® is een bekende term binnen de IT-wereld, maar wat is ITIL® eigenlijk en hoe kan het jouw organisatie verder helpen? Onze productmanager Sterre zet even de voordelen voor je op een rij.

ITIL® is een afkorting die staat voor Information Technology Infrastructure Library en vertegenwoordigt een raamwerk van best practices voor het efficiënt leveren van IT-ondersteuningsdiensten aan klanten. Het doel van ITIL® is om klanttevredenheid en productiviteit te verbeteren, en het valt onder de bredere term change management.

Door het ITIL®-framework te implementeren, kun je als organisatie kosteneffectief IT Service Management leveren, afgestemd op de bedrijfsvisie en strategie van de klant/ opdrachtgever. Dit kan bijdragen aan het versterken van klantrelaties, het opzetten van kosteneffectieve werkwijzen, het beheren van risico’s en het bouwen van een stabiele IT-omgeving. Zo weet je zeker dat je klant/opdrachtgever de producten en diensten krijgt waarnaar hij op zoek is.

Het gebruik van ITIL® kent veel verschillende voordelen zoals:

  1. Verbetering in dienstverlenende organisatie door gebruik van de beste praktijkoplossingen
  2. Verbetering in klanttevredenheid door een professionelere benadering
  3. Standaardisering en begeleiding
  4. Verhoging van de productiviteit
  5. Verhoging van gebruik van ervaring en vaardigheden.

Ben jij van plan om ITIL® in te zetten binnen jouw organisatie? Volg dan onze cursus ITIL® Foundation.

Onderwerpen
Actieve filters: Wis alle filters
Pageloader
PRIVACY VOORWAARDEN

Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid