Onze maatschappij wordt steeds meer digitaal. Een digitale strategie schetst het pad en geeft de keuzen aan hoe een organisatie doelstellingen en de visie wil bereiken. Is het opstellen van een digitale strategie moeilijk? Veel organisaties zullen hier bevestigend op antwoorden maar met hulp van de organisatie zelf en een logische aanpak kan een de digitale strategie groeien en elke keer verbeterd worden. Er zijn ook andere vragen: Loop je vast bij het maken van de digitale strategie? Hoe zorg je dat de digitale strategie niet alleen bij een klein team ligt maar gedragen wordt door de organisatie? Hoe verhoudt zich het tot de IT en/of business strategie?
In de training wordt ingegaan hoe de digitale strategie de brug vormt tussen de business en IT en hoe deze strategie richting geeft aan de teams die daadwerkelijk waarde leveren. De training geeft een concrete aanpak en handvatten om de digitale strategie te formuleren en de wijze waarop innovatie en de organisatie ingericht kunnen worden om deze strategie te bereiken en van feedback te voorzien.
Het programma geeft een zo volledig mogelijk overzicht van de onderwerpen die relevant zijn in het formuleren en het krijgen van feedback op de digitale strategie. In het programma is veel ruimte ingebouwd om met elkaar het gesprek te voeren over de vertaling van de onderwerpen in de training naar de praktijk. Per onderwerp komen er concrete acties en vragen naar voren waardoor de concepten meer tot leven komen.