In deze cursus wordt u ondergedompeld in de praktische aspecten van de ITIL Service Lifecycle en de processen die samenhangen met de Planning, Protection, and Optimization van diensten & dienstverlening. De nadruk van deze cursus ligt in eerste instantie op het operationele niveau van procesactiviteiten en ondersteunende methoden. Daarnaast ligt de focus op de verschillende benaderingen om deze processen uit te voeren in een praktische, hands-on leeromgeving. Deze training is bedoeld om certificaathouders in staat te stellen om de leerstof toe te passen in de gehele Service Management Lifecycle.
De cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL best practices. Ook wordt er gezorgd dat u voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen.
Na afloop van de cursus wordt u de mogelijkheid aangeboden om het officiële PeopleCert examen te maken. Echter is dit optioneel en indien u dit examen wilt maken zal dit moeten worden aangegeven bij uw boeking.
Na het behalen van het examen ontvangt u het certificaat digitaal.