Deze cursus zal ingaan op de algemene concepten, processen, strategieën en methoden die in verband staan met de Service Operation fase van de Service Lifecycle. U zult zich richten op het doel van Service Operation, de uitgangspunten, processen, activiteiten, functies, technologie en de uitvoering.
De cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL best practices. Ook wordt er gezorgd dat u voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen (niet inbegrepen in de cursusprijs).
De belangrijkste proces-aandachtsgebieden van deze cursus zijn:
-Incident Management;
-Problem Management;
-Request Fulfillment en Access Management
De belangrijkste functie-aandachtsgebieden van deze cursus zijn:
-Service Desk;
-Technical Management;
-IT Operations Management;
-Application Management
Na afloop van de cursus wordt op de laatste dag aansluitend het officiële APMG examen afgenomen. De prijs van het examen is inbegrepen in de cursusprijs.
Het behalen van het ITIL Service Operation examen levert u 3 credits op. Na het behalen van het examen ontvangt u het certificaat digitaal.