Naar klantwaarde in 5 stappen
Wil je jouw organisatie klantgerichter maken? Zorg dan dat alle processen precies datgene opleveren waar je klant behoefte aan heeft. Met de Lean methodiek zorg je ervoor dat essentiële processen minder lang duren, efficiënter worden en minder fouten veroorzaken. Dat werkt voor iedereen prettiger. Het resultaat? Een ‘lean’ bedrijfsvoering met een bijbehorende winstgevendheid.
In de training staat een interactief spel centraal, het ‘bedrijf’ GET REAL. Alle Lean onderwerpen komen aan bod aan de hand van de 5 Lean-fasen: Value, Value Stream, Flow, Pull, Perfection. Door dit uitgebreid te behandelen en na te spelen wordt theorie in één klap praktijk. We bepalen de klantwaarde, maken dit meetbaar en visueel en brengen dit zonder interrupties en verspillingen naar de klant: op het moment dat die erom vraagt. Met Kaizen-events zorgen we continu voor verbetering. Wat voor jouw organisatie resulteert in de optimale procesoplossing.
Certificering
Wij adviseren om tijdens de opleiding ook daadwerkelijk een project uit te voeren op het werk. Na het afronden van minstens twee succesvolle projecten, kan via een theoretisch examen de officiële Lean Green Belt (Lean Management) certificering plaatsvinden. Eén theoretisch examen zit bij de training inbegrepen!
Projectbegeleiding
Een training is pas waardevol als het geleerde in de praktijk wordt gebracht. De begeleiding van de trainer gaat dus verder dan de trainingsbijeenkomsten. Tijdens het uitvoeren van uw eerste Lean project kun je de trainer altijd per mail of telefonisch benaderen voor vragen en advies. Indien gewenst komt de trainer een keer bij en langs om je project samen door te nemen.