Storytelling met impact (partnercursus)

Storytelling met impact
“Mensen vergeten wat je hebt gezegd, mensen vergeten wat je hebt gedaan, maar mensen vergeten nooit hoe ze zich door jou gevoeld hebben”

De kunst van het vertellen van verhalen is al eeuwen oud en werd van generatie op generatie doorgegeven om kennis, ideeën en het geloof te borgen. Ondanks dat wij in een maatschappij leven die steeds verder digitaliseert en waar informatie gemakkelijk kan worden opgeslagen en teruggevonden is de behoefte aan goede storytellers actueler dan ooit. Het vermogen om je medewerkers, je manager, je klanten of je doelgroep zich te laten identificeren met jouw verhaal, jouw idee of bedrijf is een van de hoogst gewaardeerde vaardigheden van deze tijd.

Doel

  • In deze tweedaagse training maak jij kennis met:
  • De basis technieken van storytelling
  • Het bouwen van een concreet stappenplan voor een goed verhaal
  • Het vinden van jouw stem
  • Het vinden van jouw verhalen
  • Congruentie tussen je verbale en non-verbale communicatie
  • Meerdere verhalen formats om je gereedschapskist mee te vullen

Doelgroep

Vraag jij je af of deze training er een voor jou is? Stel je jezelf dan eens voor dat je na afronding:

  • Handvatten hebt om een verhaal te vertellen waarbij je publiek aan je lippen hangt
  • Je echte feedback hebt gehad waarmee je jouw uitstraling als storyteller kunt verbeteren
  • Jouw boodschap niet begrepen wordt maar dat men zich ermee identificeert
  • Jij aanvoelt hoe je jouw publiek je verhaal het best kan laten verorberen
  • Jouw verhaal met enthousiasme door anderen wordt doorverteld

Voorkennis

Een goede beheersing van de Nederlandse taal.

Bijzonderheden

  • Deze cursus wordt verzorgd i.s.m. Cibit.

Onderwerpen

  • Dag 1:
    • De oer structuur van verhalen
    • De personages van helden en schurken
    • Je verhaal vinden
    • Herkaderen en omarmen
    • Van abstract naar persoonlijk
    • Leren van gewone mensen
  • Dag 2:
    • Het belang van een solide achtergrond verhaal
    • De regel van drie
    • Het recept voor overtuigen
    • Moeilijk is simpel en simpel is moeilijk
    • Humor als cement
    • De kracht van analogie

Planning & Prijs

Ervaringen

ervaringen verzameld via Logo Springtest

Lucienne Groenendaal

Secretarieel medewerkster

"Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid."

9

Ariana Scheepers

"De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer."

10

Eric Pos

Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort

"Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan."

9
De cursus is toegevoegd aan jouw favorieten.

Jouw favorieten kun je bekijken via je profiel (deze vind je in het menu bovenaan de website).

Kunnen wij je helpen?

Laat jouw telefoonnummer of e-mailadres achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.


Cursus: Storytelling met impact


    E-mailadres

    Telefoonnummer

    Opmerking of vraag


    Meer weten

    Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over deze cursus.


    Cursus: Storytelling met impact

      Wij helpen je graag

      Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.

      Storytelling met impact







        Onderwerpen
        Actieve filters: Wis alle filters
        Pageloader
        PRIVACY VOORWAARDEN

        Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid